Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu vodorovná
Veľké KapušanyHľadať


 
 

Elektronické služby - informovanie

Vážení občania, informujeme Vás všetkých,  ako je naše mesto pripravené na elektronickú komunikáciu a ako sa tejto komunikácie môžete zúčastniť vy, ako občania mesta Veľké Kapušany a občania Slovenskej Republiky.

Povinnosť komunikovať elektronicky majú zo zákona všetky právnické osoby už od 1.10.2016. Tento termín bol dodržaný a verejná správa a právnické subjekty takto už komunikujú. Povinnosť komunikovať s  fyzickými osobami vzniklo  verejnej správe od 1.7.2017.

I. Čo potrebujete k tomu, aby ste mohli komunikovať elektronicky?

V prvom rade treba zájsť na políciu, kde  sa vydávajú občianske preukazy a vybaviť si občiansky preukaz s čipom (ďalej len OP). Okrem toho si na polícii vypýtajte čítačku kariet a nezabudnite si vyžiadať aj kódy k Vášmu OP. Kódy sú celkovo 3, a to bezpečnostný osobný kód (BOK), ZEP PIN a ZEP PUK kódy k zaručenému elektronickému podpisu, ktorým budete elektronicky podpisovať vaše odosielané dokumenty. Nie všetky dokumenty je nutné elektronicky podpisovať. Elektronicky podpísať je nutné len tie dokumenty, ktoré legislatíva vyžaduje.

Pokiaľ už máte OP s čipom, čítačku kariet a všetky kódy, môžete pristúpiť ku komunikácii. K tej ešte potrebujete do počítača, cez ktorý budete elektronicky komunikovať,  nainštalovať príslušný software. Ten nájdete podľa návodu k elektronickému OP na stránke ministerstva vnútra www.minv.sk alebo na ústrednom portáli verejnej správy (ÚPVS alebo aj EDESK) www.slovensko.sk v sekcii Na stiahnutie.

Potrebujete si nainštalovať dva programy. Ten prvý je ovládač k vašej čítačke kariet a volá sa eID klient a ten druhý je na kvalifikované podpisovanie vašich dokumentov D.Suite/eIDAS.

V prvom kroku je ale nutné zistiť,  aký máte operačný systém na počítači a podľa toho programy inštalovať.
Po nainštalovaní obidvoch programov ste fyzicky pripravení k elektronickej komunikácii.

II. Ďalším krokom by malo byť prihlásenie na ústredný portál verejnej správy www.slovensko.sk.

Po prihlásení sa by ste si mali nakonfigurovať svoju poštovú schránku na prijímanie podaní. Bez tohto kroku nebudete schopní prijímať odpovede na vaše podania. Pokiaľ úspešne absolvujete i tento krok, ste pripravení na plnohodnotnú komunikáciu.

III. Ako komunikovať?

Na komunikáciu s verejnou a štátnou správou môžete využiť portál ÚPVS www.slovensko.sk, kde hneď na začiatku si vyberiete možnosti,  komu budete písať a v akej veci, alebo čo budete podávať. Nájdete si na stránke príslušný formulár, ten vyplníte, pokiaľ je nutné ho podpísať, podpíšete a potom ho odošlete adresátovi. Stránka ÚPVS vám oznámi, či ste podanie odoslali úspešne,  alebo sa v ňom nachádzajú chyby, kvôli ktorým nie je možné ho odoslať. V druhom prípade musíte chyby odstrániť a poslať formulár znova. Nezabudnite na formulári vyznačiť, akou formou vám má verejná správa zaslať odpoveď, či elektronicky alebo v papierovej forme alebo elektronicky e-mailom na zadanú e-mailovú adresu. Po tomto kroku  je vám adresát  povinný odpovedať formou, ktorú ste si zvolili,  v zákonnej lehote.

Navyše pre občanov mesta Veľké Kapušany sme vytvorili Portál informačného systému samosprávy mesta na adrese: egov.vkapusany.sk.


Máte  právo  vybrať si, ako budete s úradom komunikovať.
Elektronicky je povinný komunikovať s vami úrad, nie vy. Vy môžete aj naďalej využívať osobnú alebo listovú komunikáciu. Ale ak sa rozhodnete komunikovať s úradom elektronicky vy, úrad je povinný vám odpovedať formou, ktorú si zvolíte, teda buď elektronicky alebo e-mailom alebo papierovo. Elektronická komunikácia vám ale môže ušetriť kopec času tým, že odbúra čakanie na úradoch a nebudú pre vás platiť ani úradné hodiny, lebo čas komunikácie si zvolíte sami.

 

S pozdravom 

MsÚ Veľké Kapušany

 


 
VZN o poskytovaní elektronických služieb
 VZN_142_2017.pdf (204.8 kB) VZN_142_2017.pdf (204.8 kB)

 
English version
Magyar verzió
ÚvodÚvodná stránka